Zarejestruj Zapomniałeś hasła?
Nowy Przegląd Klikowy...
Warte polecenia
Dodany 8 maja 2011, 08:01 Odsłon 4438
Kategoria Scena Ocena
 (14 głosy)

Ślimak... Każdy z nas pamięta te czasy, w których na Polskiej Scenie Klikowej królował Ślimaczek. To właśnie w owym e-zinie można było znaleźć recenzje gier z danego okresu, zapowiedzi, czy inne.

Nowy Przegląd Klikowy jest nowym e-zinem, który zawiera wszystko to co przed laty zawierał Ślimaczek. Nie ma on oczywiście zastąpić Ślimaczka, ale kontynuować do pewnego stopnia jego dzieło. Istnienie e-zinu w PSK znacznie ułatwia ocenę gier, dowiadywania się nieco więcej o zaistniałych okolicznościach, czy po prostu jest dobrym sposobem na wszelaką reklamę.

Nasz e-zin (mamy nadzieję) ukazywać będzie się ostatniego dnia każdego kolejnego miesiąca. Ten wyszedł z niewielkim opóźnieniem, gdyż redakcja musiała podsumować cały miesiąc w tak niewielki czas. Do kolejnego e-zinu jest troszkę czasu więc na bieżąco tworzone będą wszelakie teksty na temat PSK.

Redakcja jak na dzisiejsze chęci klikowców wyszła w miarę spora. Składa się z:
Redaktor Naczelny: Jood
Redaktorzy: HaVaII, P@VeŁ, theFil47, normal
Graficy: HaVaII, P@VeŁ, Jood

Szata graficzna gazetki mam nadzieję wpadnie wam w oko, gdyż została wykonana z ogromną dokładnością, jak i przejrzystością.

Pierwszy numer e-zinu do pobrania tutaj: >>>Pobierz e-zin<<<

NPKlikowy: Mały blog na temat e-zinu. Zamieszczam tam takie różne nowości o gazetce, oraz pytania jej dotyczące.

npklikowy.tumblr.com
Ostatnio edytowane 8 maja 2011, 11:24 przez Jood
Komentarze
Jood @ 6 lipca 2011, 23:02
@Down x2:P

A teraz jeszcze ta batalia. Będzie niedługo numer "specjalny". Nie na koniec LATA ale jakoś w lipcu/sierpniu. Masz rację materiałów się nazbierało. Chciał bym wydać go po batalii, może jakieś notki na temat podesłanych prac, oraz spory art o batalii!;)

///Częstsze wydawanie= cieńsza gazetka (min 20str. w zupełności zaspokoi wasz głód na miesiąc góra na dwa?)
fil47 @ 30 czerwca 2011, 09:40
No Jood, materiałów się już nazbierało: gier, konkursów.;)
Jood @ 29 czerwca 2011, 15:32
Jednak wracamy do wydawania co 3 miesiące, czyli co porę roku. Wiosnę opanowała nam burza na temat nowej strony PB, już końcowej i finalnej. Ale nadrobimy to numerem specjalny. Niebawem. ;)
Johnykalesony @ 29 czerwca 2011, 10:12
Może dodacie do NPK krótkie recenzje gier z 3 bitwy jak w ślimaczku? :)
krulszamanuw @ 19 czerwca 2011, 11:47
Ja też mam kopie tego na swoim chomiku;)
fil47 @ 18 czerwca 2011, 23:02
Tu nikt nie usunie, jak już to ja.
Ostatnio edytowane 18 czerwca 2011, 23:03 przez fil47
Johnykalesony @ 18 czerwca 2011, 19:02
Tak to jest jak się wrzuce na ruskie serwery które wygasają po średnio 30 dniach :|
Lustro
tecbug @ 18 czerwca 2011, 17:24
" File not found. It has been either deleted, or it never existed at all."
pikor @ 8 czerwca 2011, 23:06
swoich gier nie będę recenzował ;)
DarthVader192 @ 8 czerwca 2011, 21:42
Pod koniec tej pory roku, tak jest napisane na stronie.
krulszamanuw @ 8 czerwca 2011, 17:05
To kiedy kolejny e-zin ?:P
DarthVader192 @ 7 czerwca 2011, 21:23
Artykuł musisz sam napisać pikorze, innego sposobu nie ma:P. (Przynajmniej ja gdy się skontaktowałem z Joodem, mówił, że muszę napisać sam.)
pikor @ 28 maja 2011, 00:13
obyś nie przespał pojawienia się nowej serii gier od pikor'a... między innymi nadchodzą nowe części mini - które ewoluują w coraz lepszą stronę

tutaj jedynie najbardziej się przydaję jako twórca gier ;--P bo robienie gier najłatwiejszą czynnością :--D
Ostatnio edytowane 28 maja 2011, 00:14 przez pikor
mikpol0 @ 27 maja 2011, 22:34
są klikowcy, którzy są tacy dobrzy w robieniu gier, że wolę dostawać od nich nowe dzieła, a nie - e-ziny:) /tak do pikora, bo gierki pikora są cudne/

"robisz gry, jesteś na pierwszej stronie" tak czułem, że to jest fajny cytat:P

myślałem ostatnio (miesiąc temu?), żeby coś zrobić w stylu e-zina, ale nie jako e-zin. i nie w formie tekstowej, o. ktoś ma mnie w znajomych na YT to może będzie wiedział o co mi chodzi.

kibicuję projektowi jak każdemu;) . przeczytałem: trochę mało, ale uzasadnione (o wielu rzeczach nie można napisać:D ), zmieniłbym grafikę (ale ta uwaga to tylko moja opinia, o gustach się nie dyskutuje:D) no i błędy, błędy... ale generalnie kibicuję, bo może być coraz lepiej i ciekawej i - no wiesz:) .
Ostatnio edytowane 28 maja 2011, 00:05 przez mikpol0
Jood @ 14 maja 2011, 19:59
Nie no co ty. Wiem wiem. Tylko jak wyjdzie kolejny numer założę serwer i wrzucę to na vitalize.
witek122 @ 14 maja 2011, 19:58
Ja bym proponował, wydanie wersji on-line w postaci apletu Vitalize.
Chyba nie używacie "nieziemskich" rozszerzeń...;)
Jood @ 14 maja 2011, 19:20
Dokładnie ;)
Sasiacz @ 14 maja 2011, 16:33
Fajny pomysł i niezłe wykonanie. Dodatkowa motywacja dla twórców, by ich "produkt" znalazł się w owej "gazetce".
Jood @ 13 maja 2011, 22:44
Może, może. Jeżeli ci mało możesz zgłosić się do mnie na PW o napisania arta do kolejnego numeru. ;)
witek122 @ 13 maja 2011, 21:34
Wg mnie świetny pomysł, żeby rozruszać czymś takim PSK.
Wykonanie - jak na moje oko porządne. Fajna, prosta, przyjemna dla oka gazetka...;)

Biorę się za tworzenie - może znajdzie się tam coś mojego...;)
Jood @ 13 maja 2011, 21:26
Tak Tego Trzeba!
DarthVader192 @ 13 maja 2011, 20:01
Albo "Chyba Cię coś!":D.
Jood @ 13 maja 2011, 17:56
Coś Co Cię?
Ostatnio edytowane 13 maja 2011, 17:57 przez Jood
pikor @ 13 maja 2011, 17:00
"Nic Nie Naj" ;--P
DarthVader192 @ 13 maja 2011, 16:30
PlayBest Polish Magazine:D?
Ostatnio edytowane 13 maja 2011, 16:31 przez DarthVader192
Jood @ 11 maja 2011, 17:38
czasy żniw mam nadzieję na sezon nie nadejdą tylko w twej stajni pikorze, a co do nazwy to click, kliki, game, creator- się już przejadło ;D
Ostatnio edytowane 11 maja 2011, 17:40 przez Jood
fil47 @ 11 maja 2011, 16:19
Joooood napisał(a):
Jakieś propozycje na nazwę e-zinu?
Polish click magazine!
Tak mi wpadło do głowy. ;-)
pikor @ 11 maja 2011, 16:05
mój e-zin miał mieć nazwę: bitAmysz

ale zrezygnowałem z tej zabawy - trochę absorbujące, a mam sporo spraw na uczelni i w ogóle większy będzie pożytek.. gdy wolny czas poświęcę na gamedev ;--)

niedługo nadejdą czasy żniw.. i będzie co recenzować z mojej stajni :--P
Jood @ 11 maja 2011, 15:55
"Click" to chyba dosyć oczywiste:P
Może coś oryginalnego.
pikor @ 11 maja 2011, 15:39
Click Magazine ?? ;--P
Jood @ 11 maja 2011, 14:00
tu chodzi również o system: Click and Play, w GM również występuje taki system tworzenia, jak i Construct. Ale mniejsza o to. Jakieś propozycje na nazwę e-zinu? ;D
Fadex @ 11 maja 2011, 13:56
Nie zmieniło się:
Kliki - programy od Clickteamu;
kliki - edytory do tworzenia gier za pomocą myszki (w tym GM, Construct i inne).
Tropik @ 11 maja 2011, 11:19
Bo świeżak jesteś i nie wiesz do końca czym są Kliki. : p
Kliki to jak sama nazwa wskazuje edytory wyprodukowane przez firmę ClickTeam.
Tak więc PSK (Polska Scena Klikowa) to nic innego jak zrzeszenie ludzi tworzących gierki w wyżej wymienionych edytorach.
Bynajmniej kiedyś była o to kłótnia na CP i tak to zostało rozstrzygnięte. Może coś się zmieniło?
Jood @ 10 maja 2011, 23:14
Będzie, w końcu FG jest temu w części poświęcone, a jest jednym z większych serwisów Klikowych. Poza tym to prawie też kliki, a to że edytor wydaje yoyo a nie clickteam to nie robi różnicy ;]
Radzimex @ 10 maja 2011, 17:19
GM, to nie klik, ale jak sama nazwa wskazuje Polska Scena Klikowa, bardziej chodzi tu o twórców i co robią a nie o edytor. Ale i tak wisi mi to czy będzie czy nie:P
Jood @ 10 maja 2011, 17:01
Dokładnie. Myślę że przy .exe pozostaniemy. Chociażby dla tego że można za pomocą tego pokazywać przykłady różnych silników w samym e-zinie. Bądź działanie jakiś wtyczek. Poza tym po dodaniu animacji tylko upiększy całego e-zina, poza tym mamy świetne przewracanie stron. ;)
fil47 @ 10 maja 2011, 14:57
... napisał(a):
- zrezygnować z formy .exe i do htmla z tym!
Można też zapisać to w Vitalize i dać na jakiś serwer.;)
Jood @ 10 maja 2011, 13:49
Zostawił bym Gm, gdyż e-zin jest o całym PSK nie tylko o FG a CP jest również i o tym... Co do nazwy to już rozpatrzyłem, mam pomysł i niedługo roześlę redaktorom. Tak jak już mówiłem szata poprawiona. Czcionki w szczególności ;D
Co do artów postaram się zmobilizować redaktorów, do bardziej złożonych wypowiedzi.
Tropik @ 10 maja 2011, 12:18
Z prostego powodu - GM to nie Klik. : )
normal @ 10 maja 2011, 07:44
czemu niby wywalić dział GM-a?
Tropik @ 9 maja 2011, 23:45
Zrobiłem subiektywną listę rzeczy do zrobienia. Po prostu zebrałem wszystko w jedną kupę:
- zmienić nazwę (tak, popieram kolegę z poprzedniego posta), bo wieje banałem,
- zrezygnować z formy .exe i do htmla z tym!
- poprawić szatę graficzną, a w szczególności czcionki,
- popracować nad jakością artykułów (składnia Panowie, składnia... ),
- wywalić dział gamemakerowców, muhaha... :P

... i powinno być lepiej. : )
Oczywiście możecie się ze mną nie zgadzać.
Ostatnio edytowane 9 maja 2011, 23:46 przez Tropik
Radzimex @ 9 maja 2011, 22:32
Według mnie, pierw, zmienić bądź ulepszyć nazwę e-zina.
Jood @ 9 maja 2011, 21:45
nie temat tylko taki dodatek, źle napisałem najlepsze gry 2011 wiosny ;D
A o wywiadach już pomyśleliśmy, kolejny numer będzie miał około 30-40 str. ;] no chyba że jeszcze coś dojdzie ;)
pikor @ 9 maja 2011, 21:34
chybiony temat numeru....
Fadex @ 9 maja 2011, 20:29
Najlepsze gry 2011... w połowie maja? Jeszcze ponad pół roku ;P
krulszamanuw @ 9 maja 2011, 19:20
Może byście przeprowadzali wywiady z ludźmi ze sceny i dawali do magazynu ,co?:)
Jood @ 9 maja 2011, 18:55
Wiem wiem... Ale i tak brawo ;]
pikor @ 9 maja 2011, 18:29
jeszcze nie powiedziałem: HOP!
Jood @ 9 maja 2011, 18:14
brawa dla pikora! ;D Teraz tylko czekać do 3 numeru e-zinu aby Tropik mógł zwrócić honor. A tak na poważnie to w najnowszym numerze:
"Wielki Przegląd Najlepszych Gier 2011!"

;)
Ostatnio edytowane 9 maja 2011, 18:14 przez Jood
pikor @ 9 maja 2011, 18:01
poobserwuję wasze działania... oraz sytuacje na scenie i być może włączę się do gry
normal @ 9 maja 2011, 16:37
taa jak pierwszy raz zobaczyłem ocenki to od razu mi się cdacion rzuciło na oczy:) Dobra trzeba znaleźć temat do następnego artykułu:)
Jood @ 9 maja 2011, 14:45
Po1: Jood-=Seba-GS (zmiana nicku)
Po2: Wszystkie grafiki tworzone osobiści, ewentualnie może akurat podobne jest
Po3: Do redakcji owszem. Napiszę na PW
Radzimex @ 9 maja 2011, 14:08
Stary nie znam Cię, od kilku dni jesteś na fg, więc nie liczę żeby ta "gazetka" miała jakieś powodzenie. Jak na razie ładnie, tylko graficznie słabo stoi.
Jeślibyście redaktora potrzebowali, jestem chętny.

A i te "oceny" gier to macie z cd-action albo z playa, nie wiem:)
Ostatnio edytowane 9 maja 2011, 14:14 przez Radzimex
Jood @ 9 maja 2011, 13:56
ee ?
DarthVader192 @ 9 maja 2011, 12:32
Zapomniałeś o redaktorze sithie;).
Jood @ 8 maja 2011, 20:49
Jest poprawiony szablon do kolejnego numeru linki w spisie też już rozpatrzone, dodatkowe przerzucanie stron za pomocą Right i Left button oraz możliwość zakończenia i przejścia do spisu z dowolnej strony gazetki. Animacje, buttony, zakładki w artach. odnośniki z jednego artu do drugiego. Przejrzysty nowy lay, poprawiona jakość czcionek, wygładzenie krawędzi każdego backdrop'a i wyraźne nagłówki. Tylko tyle jak na razie udało się zrobić.
Johnykalesony @ 8 maja 2011, 18:52
Heh, jest recenzja mojej szajsowatej gry:P Nie no spoko, i tak myślałem, że ocena będzie gorsza. Trochę szkoda, że nie oceniliście ten nowszej wersji. Co prawda E-zin krótki no ale cieszę się, że takie coś powstaje! Życzę wam powodzenia chłopaki, na pewno będę go czytał!
EDIT: A, właśnie. Dodajcie chodzenie pomiędzy stronami na strzałkach.
Ostatnio edytowane 8 maja 2011, 18:53 przez Johnykalesony
normal @ 8 maja 2011, 18:31
sry powaliło mi się trochę:) ale lepiej to nawet brzmi "kwartalnik" niż "trzymiesięcznik na koniec każdej pory roku":)
Jood @ 8 maja 2011, 18:11
@normal
marzec kwiecień maj (wiosna)
czerwiec lipiec sierpień (lato)
wrzesień październik listopad (jesień)
grudzień styczeń luty (zima)

#pikor
konkurencja? e-zin?
Może być ciekawie. Poprawiamy się w tym wszystkim w czym mówicie że był nijaki niedobór. Więc może jakaś rywalizacja wyniknie ;d
normal @ 8 maja 2011, 17:39
przecież pora roku to nie są równe 3 miesiace dlatego jest kwartalnik czyli 4 numery kazdego roku=cztery pory roku:) Pomyśl logicznie ;P
Fadex @ 8 maja 2011, 17:26
Czemu ja o "konkurencji" nic nie wiem? Też bym chciał się zaangażować. A co;)
krulszamanuw @ 8 maja 2011, 17:25
pikor napisał(a):
pojawi się konkurencja... prawdopodobnie ;--)

Jaka konkurencja?
Skoro Ślimaczek od dłuższego czasu nie jest już produkowany, to oni jakby to powiedzieć, górują...

Na chwilę obecną
Ostatnio edytowane 8 maja 2011, 17:25 przez krulszamanuw
fil47 @ 8 maja 2011, 17:16
pikorrrrrr napisał(a):
pojawi się konkurencja... prawdopodobnie ;--)
To znaczy, że PSK zaczyna się rozkręcać! :-D
pikor @ 8 maja 2011, 17:09
pojawi się konkurencja... prawdopodobnie ;--)

byki aż w oczy kole!! sprawdzajcie jakość tekstu przed publikacją...
Jood @ 8 maja 2011, 15:23
Ok może co 3 miesiące? Pod Koniec każdej pory roku? Takie podsumowanie wiosny potem lata, jesieni, zimy itd... ewentualnie przy nadmiarze czasu e-ziny tematyczne przykładowo o strategiach. Trochę o takich grach parę silników i przykładów ewentualnie jakaś paczka grafik w tym klimacie. Co o tym myślicie?
Wirtualnosc @ 8 maja 2011, 15:05
No, 2 miechy/kwartał byłby najlepszy:)
fil47 @ 8 maja 2011, 14:53
Miesiąc to za mało, a jak ma być tak często to co dwa miesiące, było by najlepiej. ;)
Ostatnio edytowane 8 maja 2011, 14:54 przez fil47
normal @ 8 maja 2011, 14:49
tak, ale w jednym miesiącu np. wyjdzie 10 gier a w następnym nie wyjdzie żadna to co wtedy zrobimy?
Jood @ 8 maja 2011, 14:19
Miesięcznik będzie lepszy uwierzcie. min 20 dni wystarczy, aby doprowadzić go do perfekcji. Już dziś powstaje poprawiony szablon numeru drugiego.
normal @ 8 maja 2011, 13:51
mówiłem od początku Sebie,żeby wydawać kwartalnik na początku się zgodził a potem się dowiedziałem, że w końcu miesięcznik -.-
fil47 @ 8 maja 2011, 13:27
@Creesee,
mało czasu było, chcieliśmy wydać go jak najszybciej, aby był z poprzedniego miesiąca.
@Jood,
jak wiesz ja zawsze do usług. ;-) Najlepiej gdyby e-zin wydawany był co 4 miesiące. O tak! Pomyśl, nazbierało by się dużo materiałów, troszkę gier i sprawdziło czy nie ma błędów z pięć razy. :-P
Ostatnio edytowane 8 maja 2011, 13:27 przez fil47
Jood @ 8 maja 2011, 12:06
Oooo nie! Nie poprzestaniemy redakcja na pewno będzie się kruszyć i na nowo kleić, ale 3 osoby są w niej do końca. Przynajmniej jak na razie.
Tropik @ 8 maja 2011, 11:44
Ja natomiast zadam tylko jedno, proste pytanie:
Tropik napisał(a):
Po co to?

... skoro można zebrać grono dobrych redaktorów i reaktywować istniejącą już, rozpoznawaną markę - Ślimaczka. Z doświadczenia wiem (trochę czasu na PSK jednak spędziłem), że ten e-zin nie ma przyszłości. Wydacie 2-3 numery i po zawodach ...

Jeśli będzie inaczej - zwracam honor i życzę powodzenia. : )

Co do samego NPK: Ogólnie rzecz biorąc, nie jest tragicznie. Poziom merytoryczny jest przeciętny. Jeśli chcecie, żeby wasz zin był brany na poważnie, popracujcie nad pisownią. Co prawda ilość materiału nie powala, ale jak mówią - lepszy rydz niż nic.
Zaczyna mi brakować e-zinów na naszej scenie, toteż w głębi serca cieszę się, że coś się w końcu ruszyło.
Ostatnio edytowane 8 maja 2011, 12:00 przez Tropik
Jood @ 8 maja 2011, 11:35
Znowu się pomyliłeś bo w ostateczności jest 2:1 ;P
W sumie taka krytyka była i nadal jest nam potrzebna. ;]
creesee @ 8 maja 2011, 11:30
Z tą różnicą, że posty piszę sam i nikt mi ich nie sprawdza... u Was jest inaczej, czyż nie?
Gol! 2:0

Sam pomysł odświeżenia e-zinu jest dobry. Warto poczytać czasami o nowych produkcjach, na które normalnie nie rzuciłbym okiem.
Myślę jednak, że nie warto wydawać go na 8, 16, czy 20 stron, ale poczekać, aż zebranych materiałów zbierze się naprawdę dużo - i wtedy wydać numer.
Musicie też pamiętać, aby być stale na bieżąco, bo przy opisywaniu nowych produkcji, te starsze mogą być już nieaktualne, porzucone, zapomniane, itp.
Warto byłoby też dorzucić jakieś bonusy, co sprawiłoby, że magazyn miałby pewną oryginalność i byłby swego rodzaju także aplikacją i wspomagaczem, aniżeli tylko exe-gazetą.

Jestem zawiedziony z powodu braku profesjonalizmu z Waszej strony.:(
Liczę na wzięcie pod uwagę wszelkich wspomnianych i niewspomnianych niedociągnięć oraz wykluczenie ich w przyszłości, bo istnieje szansa na powodzenie tego e-zinu...

Zapraszam do zapoznania się z terminem: betatester.
Pozdrawiam, creesee - wieczny maruder i krytyk wszystkiego, co da się uruchomić.
playbest @ 8 maja 2011, 11:27
@creesee: nie uważam swoich tekstów za "nie na najwyższym poziomie" ;p P@VeŁ
Jood @ 8 maja 2011, 11:16
prędzej "nie odróżnia" creesie, tak więc widzisz literówki robisz i ty...
tak czy owak kolejne e-ziny to sama perfekcja, gdyż mamy sporo czasu na zbieranie i "sprawdzanie" materiałów...
krulszamanuw @ 8 maja 2011, 11:16
Mnie się podoba.
creesee @ 8 maja 2011, 11:00
Wolałem Ślimaka, acz tym nie pogardzę, jeśli oczywiście będzie wykonany na odpowiednim poziomie.
To, że większość współczesnych klikowców nie odróżnia "u" od "ó", nie znaczy, że macie się pod nich dostosowywać.
Lovam.
Ostatnio edytowane 8 maja 2011, 11:18 przez creesee
Jood @ 8 maja 2011, 10:45
Fil pensję skrócę jeszcze bardziej! ;P
@Zozol jak to Mik ujął robisz gry jesteś na pierwszej stronie ;D
fil47 @ 8 maja 2011, 10:42
creesee napisał(a):
- liczne błędy ortograficzne (wstyd!);
Czyli o mnie mowa. ;-p
Zozol32 @ 8 maja 2011, 09:51
Mi tam się podoba:P
Dzięki że podałeś link do bloga o małpie:)
Powodzenia w dalszym pisaniu.
Jood @ 8 maja 2011, 09:32
hmmm jest już pierwsza surowa krytyka ;D Dzięki i za to ;P
creesee @ 8 maja 2011, 09:01
Podoba mi się pomysł z .exe - to daje zupełnie nowe możliwości w stosunku do hateemelowej wersji. Jednak skoro już jesteśmy przy owych możliwościach... niestety uważam, iż nie wykorzystano ich tutaj praktycznie wcale. Teksty nie są na najwyższym poziomie, chociaż da się je czytać. Następnym razem radziłbym skupić się na prostocie i przejrzystości i trzymać się jednego stylu graficznego, toteż nie mieszać dziesięciu czcionek.
Nie sądzę też, aby zaistniała taka potrzeba wydawać magazyn, co miesiąc... to jest psk - tutaj nie macie trzech gier na miesiąc tylko jedną grę na trzy miesiące.

- niekiedy mało czytelna czcionka;
- liczne błędy ortograficzne (wstyd!);
- w spisie treści brak przejść do konkretnych tematów;
- rozmieszczenie niektórych screen'ów gier
+ exe
Dodaj komentarz
Kolor:   Rozmiar:

Dodał Jood
Profil PW
Twoja ocena
^ Do góry
© 2009 - 2012 Fabryka Gier. Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.
Realizacja: Maciej Lamberski *-: